Audi RS4 Cabriolet

Automobil Audi RS4 Cabriolet pohání osmiválcový motor V8 o výkonu 420 koňských sil! Čtyřmístné Audi RS 4 Cabriolet má na první pohled shodné designérské rysy se svými modelovými kolegy Audi RS4 a Audi RS4 Avant. Po detailnější prohlídce však snadno najdete spousty důležitých rozdílů! Tento Cabrio OPEN otevřený model má již standardně sportovní sedadla, zatímco Audi A4 limusine i Avant mají ve výbavě anatomická sedadla s označením RS, která se do kabrioletu dodávají jen na přání. Elektrohydraulický systém dokáže zcela samočinně otevřít skládací střechu kabrioletu, a to již během 21 sekund. Zadní okno skládací střechy je netypicky, ale za to příjemně elektricky vyhřívané, vynikající je překvapivě i akustická a tepelná izolace střechy. Audi RS 4 Cabriolet má také sníženou světlou výšku a to o 30 mm. Do standardní bezpečnostní výbavy modelu RS4 Cabriolet patří čelní i boční airbagy, nepostradatelné u takovéhoto výkonu motoru obzvláště výsuvné obloukové výztuhy, které se v případě rizika převrácení vozu bleskurychle vysunou z prostoru za zadními sedadly. Jak bylo výše uvedeno, motor vozu je vybaven vidlicovým osmiválcem V8 o objemu 4163 cm3. Motor 4.2 V8 FSI je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI, což přináší vysoký výkon i zrychlení a to i díky dvojitému výfukovému potrubí o velkém průměru. Audi RS4 Cabriolet zrychlí z nuly na sto za 4,9 s, rychlosti 200 km/h tyto modely dosahují během 16,6 sekund. Maximální rychlost je bohužel elektronicky omezena na 250 km/h. Díky využití lehkých materiálů, především hliníku, ze kterého jsou vyrobeny nejenom komponenty zavěšení kol a podvozku, ale třeba i přední blatníky a kapota motoru je výkonová hmotnost velmi nízká. I u tohoto modelu je standardem stálý pohon všech kol quattro. Modely RS 4 však dostaly nejmodernější verzi tohoto pohonu a to se systémem asymetrické dynamické regulace přenášeného točivého momentu. Srdcem systému quattro je samosvorný centrální diferenciál Torsen, který dokáže distribuovat přenášený točivý moment na kola přední a zadní nápravy přesně podle okamžité situace. Za normální situace rozděluje přenášený točivý moment v poměru 40:60 mezi kola přední a zadní nápravy. Více výkonu přenášeného „dozadu“ přitom podporuje dynamické schopnosti sportovně laděného modelu. Šestistupňová plně synchronizovaná manuální převodovka je charakteristická nejenom přesným řazením, ale i krátkými odezvami řadicí páky, což ještě více umocňuje vysokou dynamiku vozu. Pohon quattro a špičkové zavěšení kol se systémem DRC (Dynamic Ride Control) vám zaručí skutečně vynikající jízdní vlastnosti. I Audi RS4 Cabriolet vyjíždí z továrny na osmnáctipalcových pětipaprskových litých kolech, na přání je možno povýšit i devatenáctipalcová kola se sedmi zdvojenými paprsky.